Yerel seçimler! Yerel medya!

Ali EYCE

Genel seçimleri es geçelim.

Türkiye’nin her tarafını aynı anda etkilemek, Türkiye’nin her tarafıyla aynı anda iletişimde bulunmak, Türkiye’nin her alanından aynı oranda oy beklemek gibi temel bir amacı vardır.

Yerel seçimler öyle değil!

Yerel seçimlerin nerede yapıldığı çok önemli, nasıl yapıldığı çok önemli, neden yapıldığı çok önemli, adayın kim olduğundan tutun da, daha önceki başkanın neler yaptığı veya yapmadığına bağlı olarak değişkenlik gösterir.

Direkt seçmenle iletişim içinde olan, seçimden önce ve sonra da seçmenle her zaman iletişim içinde olması, yerel seçimleri daha bir önemli, daha bir dikkatli ve daha bir özenli yapılmasını gerekli kılan unsurdur.

Bu kadar iletişimin kuvvetli olduğu, bu kadar neyin, nasıl yapıldığı ve yapılmadığının takip edildiği, önemli olduğu bir seçimde, şüphesiz ki en önemli belirleyici ve yönlendirici unsur da yerel medyalar oluyor.

Hangi il ve ilçede olursa olsun yerel medya, yerel seçimlere az veya çok damgasını vurur.

Seçmenle birlikte seçilen başkanla birlikte seçilmek isteyen adaylarla birlikte o ilin ve ilçenin insanlarıyla birlikte, günleri, haftaları, ayları ve yılları yaşayan yerel medya, toplumsal olarak bir nevi denetimci, bir nevi belirleyici, bir nevi gösterici özelliğe sahiptir.

O yüzden ortada yerel seçim varsa, yerel medya gücünün de öyle veya böyle, az veya çok etkisi her zaman vardır, var olacaktır da.

Siyasi partilerin başkanlık için aday gösterdiği siyasetçilerin de yerel medya unsurunu, genel seçimler gibi sadece medya ve tanıtım olarak görmemeleri gerekiyor.

Sadece kendileri için değil, rakipleri için de yerel medyanın desteğinin ne kadar önemli olduğunu bilmeleri gerekiyor.

İyi olmak her zaman yeterli olmaz.

Herkese iyi olduğunu anlatmak da her zaman mümkün olmaz.

Ama yerel medya iyi olduğunuzu, iyi olacağınızı, iyi olmasının alternatifi olduğunuzu anlatmanın tek yoludur.

Yerel medya gücünü elinizde, arkanızda, önünüzde bulunduramıyorsanız, hiçbir hatanız, kusurunuz olmasa da dahi, dünyanın en iyi başkanı, en iyi adayı olsanız dahi, bu gücü kullanmadığınız için her zaman kötü söylemlere, aksi yorumlara, farklı görüşlere tabi olmak zorunda kalırsınız.

Bir oyun bile çok önemli olduğu, bir mahallenin, bir sokağın, bir apartmanın, bir seçmenin dahi çok önemli olduğu ortamda, yerel medyanın daha önemli olduğunu söylemek için iletişim uzmanı olmaya gerek yok.

Yerel medyayı topluma yansıyan bir aynanız gibi düşünün.

Aynada suretiniz yoksa, içiniz ne kadar dolu olsa da, baktığınız aynada suretiniz yok demektir.

Suretiniz yoksa seçilme ihtimaliniz de yok demektir.

Vesselam!

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.