YouTube’dan büyük Shorts hamlesi

Instagram rekabet için Reels isimli özelliğini duyururken, YouTube, Shorts ile kullanıcıları kendine çekmeyi hedefledi.

Gelen bilgilere rekabette hızını artırmak isteyen YouTube, içerik üreticileri teşvik etmeye karar verdi. Popüler video içerik platformu bunun için 100 milyon dolarlık bir kaynak oluşturdu.

100 milyon dolarlık YouTube Shorts fonu geliyor

Açıklamayı resmi blog sitesinden yapan YouTube, Shorts için içerik üreten kişileri ödüllendireceğini duyurdu. Plana göre platforma orijinal içerik üreten kişiler, oluşturulan 100 milyon dolarlık fon sayesinde 2021 – 2022 tarihleri arasında ödüllendirilecek.

Katılım koşullarında herhangi bir kısıtlamaya gitmeyen şirket sadece iş ortaklarına değil, YouTube Shorts için içerik üreten herkesi programa dahil edecek. Son üç yılda platformdaki içerik üreticilerine 30 milyar dolardan fazla ödeme yaptıklarını açıklayan YouTube, yeni mobil içerikleri desteklemeye devam edeceklerini belirtti.

YouTube uygulamasındaki ve internet sitesindeki Shorts oynatıcısını daha geniş tutacağını da açıklayan platform, çok yakında burada reklam göstermeye başlayacak. Henüz bu reklamların görünümünün nasıl olacağı belli değil. Ancak şirket kullanıcılardan ve içerik üreticilerden gelen yorumları göz önünde bulundurarak değişiklikler yapacak.

Sosyal medya platformlarında içerik üreticileri çeken en büyük özelliğin para olduğunu düşünürsek oldukça mantıklı olan bu hamlenin, kısa süre içerisinde  Shorts özelliğini popülerleştirmesi bekleniyor. Ancak özellik, TikTok ya da Reels kadar popüler olabilecek mi önümüzdeki süreçte belli olacak.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.

Teknoloji Haberleri