TikTok yeni özelliğiyle Instagram’a meydan okuyacak

TikTok yeni özelliğiyle Instagram’a meydan okuyacak

TikTok, Facebook’a meydan okuyarak uygulama içi alışverişi test etmeye başladı. Şirket yetkilileri, Birleşik Krallık dahil birçok ülkedeki e-ticaret mağazaları ile anlaşma sağladı.

TikTok, Facebook ile rekabeti artıracak bir adıma imza atıyor. Yeni özellikle sosyal medya ile çevrimiçi alışveriş arasındaki sınırı daha da bulanıklaştıracak. ByteDance Ltd.’nin geliştirdiği uygulama, uygulama içi alışverişi test etmek için sokak giyim markası Hype dahil markalarla çalışmaya başladı.

Popüler video uygulaması, Çin’deki kardeş şirketi Douyin’in başarısını taklit edecek. Douyin, yalnızca ilk faaliyet yılında 26 milyar dolarlık e-ticaret işlemini gerçekleştirmişti. Bloomberg‘in haberine göre, TikTok Birleşik Krallık dahil pazarlardaki tüccarlarla, uygulamadaki milyonlarca kullanıcıya doğrudan ürün satmaya yönelik platform oluşturmaya çalışıyor.

Bir Hype temsilcisi yorum yapmadan testi onayladı. Yukarıdaki ekran görüntüsü uygulama içi alışveriş ekranını gösteriyor. Hesabın altındaki mağazada ürün görselleri ve fiyatları ile birlikte bir dizi ürün sergilendi. Şirket, Avrupa’da birçok mağaza ile anlaşma sağlayarak prototipi test ediyor.

TikTok, geçmişte içerik oluşturuculara Teespring ile entegrasyon yoluyla ürün satma, Shopify ile ortaklık yapma gibi bazı alışveriş hamleleri yaptı. Bu yeni prototip ise, Instagram’a entegre edilen markaların hesaplarının altındaki alışveriş sekmesine benziyor. Hype hesap sayfası alışveriş bölümünün neye benzediğini gösteriyor. Henüz içi boş olsa da.

basliksiz-1-248.jpg

Videolara bağlantı özelliği gelecek mi?

TikTok videolarının kısalığı ve etkileyiciliği reklam için mükemmel şekilde uygun görünürken, TikTok’un teşvik ettiği pasif izleme çok fazla içerik tüketmeyi kolaylaştırıyor. İlerleyen zamanlarda bir markanın veya içerik oluşturucunun videolarının içinde alışveriş sekmesinin bağlantılarını görmek şaşırtıcı olmayacaktır.

ByteDance, sosyal medya uygulamaları TikTok’un ve Douyin’in erişimini kullanacak. Bu sayede şirket, 2022 yılına kadar yıllık 185 milyar dolardan fazla e-ticareti hedefliyor. Çinli rakip Alibaba ve Tencent‘den farklı olarak, ByteDance’ın uygulamaları aynı zamanda geniş bir küresel hayran kitlesine sahip. Kurucu ortak Zhang Yiming, bunu çevrimiçi ticarette bir sıçrama tahtası olarak kullanmak istiyor.

Ayrıca şirket, Singapur’da bir mühendis ekibi kurdu. Ekip, uygulamanın yeni ortaya çıkan e-ticaret operasyonlarını büyütmeyi amaçlıyor.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.