Turizm zirvede sıra markalarda

Pandemi sürecinde getirilen kısıtlamaların kaldırılması ve aşılama sürecinin büyük bir hızla devam etmesi turizm sektöründe büyük bir artışa sebep oldu. İç ve dış pazardaki hareketli günler belirsizliğe rağmen devam etmekte.

Turizm sektörünün pandeminin bilinen etkilerine karşı başarılı şekilde bir adapte olduğunu belirten sektör temsilcileri, virüsün geçirmesi muhtemel mutasyonlar ve diğer unsurların tüm sektörlerde bilinmezliğe neden olduğunu söyledi.

İnsanların tatil ihtiyaçlarının hala devam ettiğini ve alternatif turizm seçeneklerinin daha çok rağbet gördüğünü dile getiren 32 yıllık turizmci ve Next Phase Danışmanlık şirketinin Kurucu Ortağı Pınar Kartal Timer, ülkemizin de bu anlamda önemli potansiyel taşıdığını vurguladı.

KARİYERİMDE YENİ BİR SAYFA AÇTIM

Next Phase firmasıyla kariyerinde yeni bir sayfa açtığına dikkat çeken Timer, A'dan Z'ye bütünleşik hizmet sundukları bilgisini verdi.

Pınar Kartal Timer, “Otellere, kurulacağı arsadan, hangi konseptte bir mimari tasarıma sahip olması gerektiğini, içinde kullanılacak malzeme, pazarlama yönetimi, insan kaynağı, yurtdışı stratejileri, medya planlaması ve kültürel entegrasyon gibi pek çok farklı alanda yol gösteriyoruz, know how paylaşımı yapıyoruz. Bizim sunduğumuz farklı modüller var. Müşterilerimiz ihtiyaçlarına göre bu modülleri seçerek bizimle çalışabiliyor. Bizler de, hem kendimiz hem de çözüm ortağı acentelerimizle otelin tanıtımını ve fiyatlandırmasını yapıyoruz. Kurumsal bazı anlaşmaları da biz yapıyoruz. Burada önemli olanın sürdürülebilirlik olduğunu özellikle belirtmek isterim. Yapılan yatırımın karşılığının alınabilmesi ve işler hale getirilmesi çok önemli. Otellerin konsept ve inşaat aşamasından başlayan ve ihtiyaç duydukları İK, Pazarlama, İş Geliştirme ve Varlık Yönetimi alanlarıyla devam eden modüllerimiz mevcut. Her otelin kendi kurum kültürünün oluşmasına gayret ediyoruz. Sektörde yıllardır edindiğimiz deneyimler ve oluşturduğumuz güvenle birlikte, markalar bize daha önce iş yaptığımız veya birlikte çalıştığımız kişilerin referanslarla kendileri ulaşıyor. Yatırım ve Yönetim Danışmanlığı’nın yanısıra yurt dışındaki bazı lüks otellerin Türkiye Satış ve Pazarlama Ajansı olarak da çalışıyoruz. Şu anda Türkiye, Dubai, Tataristan, İtalya ve Karadağ'da müşterilerimiz bulunuyor. Expo 2020 Dubai gibi dev bir projenin Türkiye Pazarlama Ajansı olarak görev yaptık” diye konuştu.

HER ŞEYE RAĞMEN YOLA DEVAM

Pandemi aslında insanların gezip görme isteklerini köreltmedi; tam tersine daha çok harekete geçirdi” diyen Pınar Kartal Timer sözlerini şöyle sürdürdü: “Pandemi bitmedi, virüs mutasyon geçirebilir, ülkeler yeniden kapılarını kapatabilir, uçuşlar askıya alınabilir. Kısacası bir bilinmezlikle karşı karşıyayız. Şu anda anlık mutluluklar bizleri bekliyor. İnsanların, 'Nasılsa bir gün gideriz' diye seyahatlerini öteleme lüksü yok artık. Çünkü ne zaman kapanma olacağını bilemiyoruz. İnsanların tatil süreleri kısıtlı, herkes aynı tarih aralığında benzer yerlerde olmak istiyor. Sektörün bir diğer sıkıntısı da yetişmiş insan kaynağı, deneyimli çalışanlar bu süreçte farklı iş kollarını tercih etti. Bazı işletmeler kapılarını kapatmak durumunda kaldı. Hijyenle ilgili regülasyonların da ciddi maliyetleri oldu. Genel anlamda tüm girdi maliyetleri de yükseldi. Sosyal mesafe hassasiyeti nedeniyle kapasitelerde düştü. Yurtdışından gelen konuk sayısı azaldı, uçuş maliyetleri arttı, sefer sayıları azaldı. Bu gibi sıkıntılara rağmen sektör bir şekilde ayakta kalmaya ve hizmetlerini sürdürmeye devam ediyor. Bazı otel işletmecileri de bu süreyi renovasyon ve diğer tadilatlar için kullandı. İnsanlar kontrol edilebilir mekanlarda tatil yapmayı tercih etmeye başladı. Bu işi gönülden yapanlar işin başında olan butik işletmecilere güven artarken, büyük oteller geniş mekanlarını rahatça kullanabildiler, sosyal mesafe anlamında avantaj yakaladılar. Şu anda sektör hareketli günler yaşıyor. Ülkemiz yurtdışından farklı yatırımcı grupların ilgisini çekmeye devam ediyor”

FARKLI KONAKLAMA ALTERNATİFLERİ REVAÇTA

Turizmde farklı konaklama alternatiflerinin de artık rağbet gördüğünü hatırlatan Pınar Kartal Timer, sözlerini şöyle sürdürdü: “Müşterinin ve yapılan işin büyüğü, küçüğü yoktur. Aslında benzer süreçlerden geçiliyor, alınan aksiyonlar hep aynı. Karaburun'da kurduğumuz 9 odalı butik bir otelimiz var. Orada da büyük bir otele hizmet verir gibi detaylı ve titiz çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Şimdi artık insanlar farklı otel ve konaklama seçeneklerini de tercih ediyor. Karavan turizmi, glamping, yat turizmi villa kiralamaları Air Bnb gibi seçenekler de çok tercih ediliyor. İş seyahatleri ve toplantıları azaldı. Artık online veya hibrid toplantılar daha çok tercih edilmeye başlandı. Ofislerde çalışma azaldı. Herkes online çalışmalarını sürdürüyor. Bu süreç, çalışma hızını arttırırken; mesai sürelerinin de uzamasına neden oldu. Online sistemlere ve dijital altyapıya yatırım yapan otelciler daha karlı çıktı. Daha fazla iş yapar hale geldiler. Dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve kalite kavramları her sektörün var olabilmesi için kendini geliştirmesi gereken alanlar oldu. Yurt dışında gururla izlediğim çok fazla otelci var umarım yakın gelecekte uluslararası arenada hizmet veren daha fazla Türk danışmanlık firmasını görürüz.”

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.