Türkiye’nin Matematik Başarısını Artırabilmek İçin Bir Model Önerisi

Türkiye’nin Matematik Başarısını Artırabilmek İçin Bir Model Önerisi

Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde yaklaşık bir yıldır öğrencilerin PISA ve TIMSS gibi uluslararası sınavlarda, gösterdiği performansı artırmaya yönelik deneysel bir projesi üzerinde çalışılmaktadır.

 

Kasım 2015 yılından itibaren Tübitak’ın desteklediği İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü ortaklığı ile Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde bulunan öğretim üyesi   Doç. Dr. T. Oğuz Başokçu yürütücülüğünde “Uluslararası Geniş Ölçekli  Sınavlarda Türkiye’nin  Matematik Başarısını Artırabilmek İçin Bir Model Önerisi : Bilişsel Tanıya Dayalı İzleme Modellinin Etkiliği” isimli P115K531 No’lu Tübitak projesi  yürütülmektedir. Toplam süresi 30 ay olan bu projenin ilk 14 ayı süresince yaklaşık 300 matematik öğretmenine soru yazma eğitimleri verilmiş aynı zamanda yaklaşık 15000 öğrenciye PISA ve TIMSS benzeri sorular içeren testler uygulanmıştır. Şuana kadar elde edilen bulgular ve ön çalışmalara dayanarak Türk eğitim sisteminin özellikle öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerini geliştirme konusunda eksiklikleri olduğu gözlenmiştir. 2015-PISA sonuçları incelendiğinde Türkiye’de üst düzeye çıkan öğrenci oranının diğer OECD ülkelerine göre oldukça geride olduğu görülmektedir. Yapılan bu çalışma öğrencilerin üst düzey düşünme becerilerinin neden gelişmediği ve nasıl geliştirilebileceği yönünde bilimsel bulgular bulmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda da İzmir ili kapsamındaki okullardan seçilen yaklaşık 5000 6. Sınıf öğrencisine matematik alanı ile ilgili testler yıl boyunca uygulanmaktadır.  Bu testlerde öğrencilerin sadece başarıları değil, hangi matematiksel yeterliliklere sahip olduğu, yanlış cevaplarının ne tür hatalardan kaynaklandığı belirlendiği gibi bu ölçülen özellikleri geliştirmek ve yapılan hataları düzeltmek için okul-öğretmen ve öğrencilere yönelik çalışmalar da yapılmaktadır. Projenin deneysel aşamasının henüz başında olunmasına rağmen öğrencilerin PISA ve TIMSS testlerindeki başarı düzeylerinin nasıl artırılabileceği konusunda bazı fikirlere ulaşılmıştır.

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.