Twitter'ın yeni özelliği kullanımda

Twitter'ın yeni özelliği kullanımda

Twitter, Yanıt İstemleri özelliğini başka ülkelerde test etmesinin ardından Türkiye'de de kullanıma sunuyor.

Twitter, platformdaki nefret dolu ve saldırgan ifadeleri azaltmak için Yanıt İstemleri özelliğini duyurdu. Kötü niyetli Tweet’lerin önüne geçmek için ortaya çıkan bu özellik pek çok ülkede test ediliyor. ABD ve Brezilya’nın ardından şirket, yeni özelliğini şimdi Türkçe dilini kullanan tüm kullanıcıların kullanımına sunuyor.

Yanıt İstemleri özelliği kademeli olarak tüm Türk kullanıcılarda olacak

Twitter, Yanıt İstemleri özelliğinin başarılı olmasından sonra platformu Türkçe olarak kullanan tüm kullanıcılara sunulmaya başlandığını açıkladı. Kademeli bir şekilde kullanımda olan özellik, önümüzdeki günlerde tüm Türk kullanıcılarda olacak. Özellik, 2 Ağustos’tan itibaren iOS, Android ve Web için kullanıcılara sunmaya başladı.

twitter-yeni-ozelligini-turkiyede-kullanima-sundu-1.webp

Yanıt İstemleri özelliği, Twitter’ın bir Tweet’e yanıt olarak zararlı olabilecek nefret, hakaret ve kaba bir dil algıladığı zaman ortaya çıkıyor. Yeni özellik sayesinde kullanıcılar, yazdıklarını tekrar düşünme ya da değiştirme şansına sahip olacak. Bunun için de ‘Tweet’i paylaşmadan önce ifadelerini gözden geçirmek ister misin?’ şeklinde bir uyarı mesajı çıkacak.

Twitter, yeni özellik hakkında şu açıklamaları yaptı:

Geçen yıl, konuşmaları daha medeni hale getirmenin ve Twitter’daki genel konuşmanın sağlığını iyileştirmenin bir yolu olarak ABD ve Brezilya’daki insanlara yönelik Yanıt İstemleri özelliğini başlattık. (…) Bu özelliği Türkçe olarak test ettikten sonra, tüm dünyada Türkçe dil ayarlarına sahip olan herkese sunmaya hazırız. Bu başarıyı dünyanın her yerindeki insanların Twitter’daki deneyimlerine yansıtmak amacıyla bu özelliği farklı pazarlarda ve dillerde de test etmeye devam edeceğiz.

Bu açıklamaların yanı sıra şirket, özelliğin ABD ve Brezilya’da başarılı sonuçlar verdiğini de belirtti. Yanıt İstemleri özelliğiyle birlikte ABD’de kullanıcıların yüzde 30‘unun, Brezilya’da ise yüzde 47‘sinin Tweet içeriğini değiştirdi. Twitter, bu başarılı sonuçların diğer ülkelerde de olacağından oldukça umutlu.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.