Ulaşım Ana Planı'nda bir adım daha atıldı

Ulaşım Ana Planı'nda bir adım daha atıldı

İzmir'i 2030 yılına taşıyacak "Ulaşım Ana Planı"nın final senaryosu ve sonuçları, düzenlenen 4. paydaş toplantısında masaya yatırıldı. Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, plan hazırlanırken katılımcılığa büyük önem verdiklerini söyledi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, katılımcı bir süreç çerçevesinde yürüttüğü 2030 yılını hedefleyen "İzmir Ulaşım Ana Planı Revizyonu"nun sonuçlarını paylaşmaya devam ediyor. Bu kapsamda 4. paydaş toplantısı da gerçekleştirildi. Toplantıda, 200 kurum ve kuruluş ile gerçekleşen 3 paydaş toplantısı ve anket çalışmaları sonucu şekillenen planın final senaryosu ve sonuçları ele alındı. Son rötuşların ardından İzmir'in 2030 yılını hedefleyen ulaşım ihtiyaçlarını belirleyecek, bisiklet, yaya, trafik düzenlemeleri ve toplu ulaşım yatırımlarını ortaya koyan plan kamuoyuyla paylaşılacak.

En katılımcı plan

İzmir Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Dairesi Başkanı Kader Sertpoyraz, 20 Ağustos 2015'de başlayan "İzmir Ulaşım Ana Planı Revizyonu" kapsamında, ilk aşamadan sonuna kadar kurum ve kuruluşlar ile işbirliği içinde ve koordineli olarak çalıştıklarını söyledi. İzmir Ulaşım Ana Planı'nın şu ana kadar yapılanların en katılımcısı olduğunu vurgulayan Sertpoyraz, "Görüşleri hassasiyetle değerlendirip çalışmamızda dikkate aldık. Ocak ayı içinde Ulaştırma Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'ne görüşlerini almak üzere plan revizyonumuzu sunacağız" diye konuştu.

Boğaziçi Proje A.Ş. Ulaşım Planlama Grup Müdürü Yücel Erdem Dişli ise detaylı bir sunum yaparak hazırlanan planın sonuçlarını katılımcılarla paylaştı. Ardından kurum temsilcilerinin plan hakkındaki soru ve önerileri alındı.

Süreç nasıl ilerledi?

20 Ağustos 2015 tarihi itibariyle çalışmalarına başlanan “İzmir Büyükşehir Alanı Kent İçi ve Yakın Çevre Ulaşım Ana Planı Revizyonu" kapsamında, ilk olarak "Mevcut Durum Analizi ve Veri Toplama Süreci"nde birçok kurum ve sivil toplum kuruluşu ile temasa geçilerek, veri talebinin yanı sıra kurumların genel görüş ve önerilerine başvuruldu. İlk paydaş toplantıları, kurum ve kuruluşlarla hedef gruplar halinde ayrı ayrı oturumlar şeklinde gerçekleştirildi. İkinci Paydaş Toplantısı, tüm paydaş kurum ve kuruluşların katıldığı tek oturum şeklinde, hane halkı anket sonuçları değerlendirilmeleri hakkında bilgilendirme ve analizlerin istişare edilmesi amacıyla yapıldı.

Katılım sürecinin bir sonraki aşamasında, "2030 yılında İzmir Ulaşım Vizyonunun Belirlenmesi" amacıyla konularında uzman kişilerin katılımları ile otobüs sistemleri, raylı sistemler, deniz ulaşımı, ara toplu taşıma sistemleri, otopark, yaya ulaşımı, bisikletli ulaşım, engelsiz erişim ve ulaşımda yenilikçi yaklaşımlar konularında 9 adet çalıştay ve 1 adet bütüncül çözüm arama toplantısı düzenlendi. Sonrasında, Üçüncü Paydaş Toplantısı düzenlenerek “İzmir Ulaşım Ana Planı Alternatif Senaryo Çalışmaları” katılımcılarla paylaşıldı, görüş ve öneriler alındı. Son aşamada ise İzmir Ulaşım Ana Planı Final Senaryosu ve sonuçları tüm paydaşlara aktarıldı. 

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.