1. HABERLER

  2. GÜNDEM

  3. Yaşlılara “Sağlıklı Yaşam ve Doğru İlaç Kullanımı” Eğitimi
Yaşlılara “Sağlıklı Yaşam ve Doğru İlaç Kullanımı” Eğitimi

Yaşlılara “Sağlıklı Yaşam ve Doğru İlaç Kullanımı” Eğitimi

Bu uyarılar hayat kurtarıyor.

A+A-

İzmir Büyükşehir Belediyesi, yaşlılara “Sağlıklı Yaşam ve Doğru İlaç Kullanımı” eğitimi verdi. Uzmanların en büyük uyarısı “Kendinize yararlı olduğunu düşündüğünüz bir ilacı sakın başkasına önermeyin; sakın doktorculuk oynamayın” oldu.

İzmir Büyükşehir Belediyesi, 2010 yılında hayata geçirdiği “Gençler Yaşlılar El Ele” projesi kapsamında başlattığı bilgilendirme toplantılarına devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde düzenlenen ilk yardım eğitimi ve telefon dolandırıcılığından korunmaya yönelik toplantının ardından, bu kez “Sağlıklı Yaşam ve Doğru İlaç Kullanımı” üzerine eğitim verildi. Tarihi Havagazı Fabrikası’nda gerçekleştirilen toplantıya katılan yaşlılara, İzmir Büyükşehir Belediyesi Eşrefpaşa Hastanesi Toplum Sağlığı Birimi Diyetisyenlerinden, Güneş Akyıl tarafından sunum yapıldı.

Önce doktorunuza başvurun

Toplumdaki bireylerin birbirlerini tedavi etmeye yönelik birçok tavsiyeleri olduğunu ve bunlardan yola çıkarak, en büyük tehlikenin birbirlerine önerdikleri ilaçlar olduğunu belirten Akyıl, “Kendinize yararlı olduğunu düşündüğünüz bir ilacı başkasına önermeyin. Doktorculuk oynamayın. Her ilaç herkese iyi gelecek diye bir şey söz konusu değil. Her birey farklı özellikleri içerisinde barındırır. Bu yüzden hastalıklar aynı olabilir ama bireyler farklı olduğu sürece tedavilerde farklı yöntemler izlenir. Bu yüzden her ne olursa olsun ilk önce doktorunuza başvurun ve onun belirlediği çerçevenin dışına çıkmayın” dedi.

Günde 6 öğün beslenin

Sağlıklı bir yaşam sürdürmenin ilk önce ürünlerin dışındaki ambalajı okumaktan geçtiğini söyleyen Güneş Aykıl, “Birçoğumuz aldığımız ürünlerin gıda etiketlerini okumayı bilmiyoruz. Bir ürünü alırken ilk önce imal ve son tüketim tarihine bakmalıyız. Bir ürünün yağ ve şeker oranı yüksekse onu rafta bırakın. Mümkün olduğu sürece hazır paketli ürünlerden uzak durun. Bunları yaparken öğünlerinizi de düzenlemeyi unutmayın. Öğün sayısı artırılarak her öğündeki yiyecek miktarı azaltılmalı. Böylece olası sindirim problemleri önlenebilir. 3 ana ve 3 ara olmak üzere günde 6 öğün beslenme sağlanmalı, başta kahvaltı olmak üzere asla öğün atlanmamalı, sindirimi kolaylaştırmak adına akşam yemeği mümkün olduğunca erken saatlerde bitirilmelidir” diye konuştu.

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.