YENİ LAMBORGHINI HURACAN PERFORMANTE SPYDER FARK YARATIYOR

YENİ LAMBORGHINI HURACAN PERFORMANTE SPYDER FARK YARATIYOR

Automobili Lamborghini benzersiz teknolojik inovasyon, performans ve üstü açık sürüşün görkemli bir bileşimi olan Lamborghini Huracan Performante Spyder’ı tanıttı.

Benzersiz 5.2 l V10 atmosferik motoruyla, sürekli dört tekerlekten çekiş sistemli Performante Spyder, 0-100 km/s hızlanmasını  3,1 saniyede tamamlıyor. Maksimum hızı ise 325 km/s ile coupe modeliyle  aynı seviyede. Otomobil 100 km/s hızla giderken 31,5 metrede mesefede durabiliyor.


Performante coupe gibi Spyder da 8.000 d/d’de 640 HP güç, 6.500 d/d’de 600 Nm maksimum tork üretiyor. 1.000 d/d’de bile torkun yüzde 70’ten fazlası hazır oluyor. Toplam boş ağırlığı sadece 1.507 kg olan Spyder’ın ağırlık/güç oranı 2,35 kg/hp, ön/arka ağırlık dağılımı ise %43/57.
 
TASARIM VE MÜHENDİSLİK TEKNOLOJİSİNİN KEYİF VEREN UYUMU
 

Huracan Performante’nin özünde var olan tasarım, teknoloji ve performans özellikleri Spyder’da temel nitelikte bulunuyor  ve Performante’nin üstün sürüş deneyimine yeni bir sürüş keyfi boyutu katıyor. 
Super Trofeo yarış otomobilleri ve performans motosikletlerinin çıplak, açık şasili, sokak dövüşçüsü karakterli Performante tasarım ipuçları, Spyder’ın yolda olduğu kadar pistlerde üstün yeteneklere sahip bir süper spor otomobili olduğunu hatırlatıyor.  
 
Alüminyum gövde boyunca uzandığı görülen karbon fiber, Huracan Performante Spyder’ın hafif karakterine işaret ediyor ve Huracan Spyder’a kıyasla 35 kg ağırlık azaltımına katkıda bulunuyor. Karmaşık geometrik şekiller dövme kompozit ön ve arka rüzgarlıklarda, motor kaputunda, arka tamponda ve aerodinamik difüzörde kullanılyor: Bunlar da, Huracan Performante’de kullanıma giren Lamborghini’nin patentli aktif aerodinamik sistemi olan Aerodinamica Lamborghini Attiva - ALA’nın fonksiyonel bileşenlerini oluşturuyor.
 
Spyder’ın yumuşak tavanı ALA sisteminden taviz vermiyor ve sistem yüksek bastırma kuvveti veya düşük sürüklenme kuvveti gerektiren şartlarda hava yükünü değiştiriyor. Hızlı viraj alırken aero vektörleme yapabiliyor ve böylece pistte ve yolda her şart altında mükemmel sürüş dinamikleri sağlıyor. Lamborghini’nin Piattaforma Inerziale (LPI) sistemi, otomobilin tüm sistemlerini, otomobilin ayarları ve ALA sisteminin 500 saniyeden kısa sürede aktive edilmesi dahil olmak üzere gerçek zamanlı olarak yönetiyor. Her sürüş şartı altında otomobilin aerodinamik ayarlarının en iyi şekilde yapılmasını sağlıyor.
 
Huracan Performante Coupe gibi, Spyder da geliştirilmiş bir süspansiyon sistemine, yeniden kalibre edilmiş ESC’ye; daha hassas bir Lamborghini Dynamic Steering (LDS) sistemine; ALA sistemiyle birlikte çekiş gücünü maksimum düzeye çıkaran sürekli dört çekerlekten çekiş sistemine ve revize edilmiş ANIMA sistemine sahip. Lamborghini’nin STRADA, SPORT ve CORSA modları otomobilin tüm dinamik sistemlerinin ayarlarını özelleştiriyor.
 
HURACAN PERFORMANTE SPYDER’IN TAVANI - YER VE HAVAYA DİNAMİK BAĞLANTI
 

Hafif, elektrohidrolik tavan, üstü açık Huracan Performante’nin gerçek bir Spyder olmasını, hem açık hem kapalı durumdayken otomobilin çok farklı olan hatlarını mükemmel tamamlamasını ve sertlik, kullanışlılık ve performansını korumasını sağlıyor. Üstü açılabilen bir otomobil olarak Huracan Performante Spyder ultra performanslı bir süper spor otomobilinin sertliğini koruyor. Tavan kapalıyken Performante’nin dinamik siluetini tanımlarken, açıldığında düzgün bir şekilde yerleştirilerek Performante Spyder’ın mükemmel ağırlık merkezini koruyor ve estetiğini ortaya koyuyor.
 
Tavan, saatte 50 km sürüş hızına kadar, sadece 17 saniyede açılıyor. Arka pencere de elektrikli olarak açılıyor ve kapalı olduğu zaman rüzgarlık olarak işlev görüyor. Tavan indirildiği zaman, Huracan Performante Spyder’ın tasarımında bulunan iki hareketli kanatçık, katlanabilir tavan kasasından çıkıyor ve tavan hattını koltukların sırtından otomobilin arkasına kadar sürdürerek Spyder’a farklı siluetini veriyor. Kanatların içindeki entegre kanal, üstü açık sürüş sırasında kafa boşluğundaki türbülansı azaltıyor. İki ilave çıkarılabilir rüzgar siperi, yanal aerodinamik titreşimleri söndürerek yüksek hızlarda bile konuşmaya izin veren mükemmel bir akustik konfor sağlıyor.
 
Huracan Performante Spyder, tavanı açık veya kapalı olsun, zorlu dinamik durumlarda sürücü dostu bir otomobil olmanın yanı sıra heyecan verici bir yaşam tarzı deneyimi sunuyor.
 
TEKNİK VERİLER 

ŞASİ VE GÖVDE:
Şasi                    Alüminyum ve karbon fiberden yapılmış hibrit şasi

Kaporta                Alüminyum ve kompozit malzemeden yapılmış dış kaplama 
Yüksek kaliteli yumuşak tavan

Süspansiyon                Alüminyum çift salıncaklı Süspansiyon 

Yaylar ve amortisörler    Çelik yaylar ve hidrolik amortisörler. Seçenek olarak magneto                                                            reolojik  amortisör kontrolü sunuluyor.

Elektronik Stabilite             ESC/ABS özellikleri ANIMA üzerinden ayarlanabiliyor, 

Kontrolü ESC                ESC devre dışı bırakılabiliyor

Direksiyon    Elektromekanik hidrolik direksiyon, değişken direksiyon                                    oranına sahip opsiyonel LDS direksiyon

Frenler    Vakumlu fren servo ünitesine sahip hidrolik çift devre fren                                                        sistemi, önde 6 pistonlu alüminyum kaliperler, 
arkada 4 pistonlu alüminyum kaliperler

Fren diskleri                Karbon seramik diskler, soğutmalı ve çapraz delikli 
∅ 380 x 38 mm ön,  356 x 32 mm arka∅356 x 32 mm arka

Lastikler (standart)            Pirelli P Zero Corsa 245/30 R20 (ön) – 305/30 R20 (arka)

Tekerler (standart)             8.5J x 20'' (ön) – 11J x 20'' (arka)

Aynalar                Elektrik kontrollü dış aynalar

Hava yastıkları             Tam Boy çift kademeli ön hava yastıkları
Tam boy yan hava yastıkları.  Bazı ülkelerde diz hava   yastıkları. 

MOTOR:
Tür                    10 silindirli V, 90°, IDS+MPI çift enjeksiyon

Hacim        5204 cm3 

Silindir çapı/piston stroku        Ø 84,5 mm x 92,8 mm (3,33 x 3,65 in)

Valf kontrolü    Sürekli değişken ayarlamaya sahip giriş ve egzoz kam milleri    

Kompresyon        12,7 : 1

Maksimum güç        8.000 d/d’de 640 HP

Maksimum tork        6.500 d/d’de 600 Nm 

Emisyon sınıfı        EURO 6 – LEV 3

Egzoz işleme        Lambda düzenlemesine sahip iki katalizör

Soğutma sistemi        Su ve yağ soğutma sistemleri

Motor Yönetimi        Bosch MED 17 Efendi Köle

Yağlama        Kuru karter

GÜÇ AKTARIMI:
Tür    Arka mekanik kendinden kilitli diferansiyel bulunan   elektronik kontrollü dört çeker sistem (Haldex V. Nesil)

Şanzıman        7 vitesli LDF çift kavramalı şanzıman, ANIMA üzerinden değişken vites değiştirme özellikleri

Debriyaj        Çift diskli debriyaj ∅ 187 mm (7,36 in)        

PERFORMANS:
Maksimum Hız            > 325 km/s

0–100 km/s         3,1 sn

0–200 km/s        9,3 sn

Frenleme (100-0 km/s)         31,5 metre

EBATLAR:
Aks mesafesi                2.620 mm 

Uzunluk        4.506 mm 

Genişlik        1.924 mm 

Genişlik (dış aynalar dahil)        2.236 mm 

Yükseklik        1.180 mm 

Ön tekerlek izi        1.668 mm 

Arka tekerlek izi        1.620 mm 

Dönüş çapı        11,5 m

Ağırlık (boş)        1.507 kg 

Ağırlık/güç        2,35 kg/hp 

Ağırlık Dağıtımı        %43 (ön) – %57 (arka)

KAPASİTE:
Yakıt        83 litre

Bagaj        100 litre

TÜKETİM:        (EC 715/2007 direktifine göre)
Şehir içi        19,8 l/100 km

Şehir dışı        10,6 l/100 km

Kombine        14,0 l/100 km

CO2 emisyonu        320 g/km

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.