Yerli aşı TURKOVAC’a vatandaştan yoğun ilgi

Yerli aşı TURKOVAC’a vatandaştan yoğun ilgi

Covid-19 Çağrı Merkezine gelen çağrılar, vatandaşların yerli aşı TURKOVAC'a yoğun ilgisini ortaya çıkardı.

Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın yerli aşı TURKOVAC'ın acil kullanım onayına müracaat edilebilecek aşamada olduğunu ve onayın ardından Ekim ayında seri üretime geçilebileceğinin açıklamasının ardından vatandaşlarda yerli aşı heyecanı başladı.

Covid-19 ile ilgili her türlü çağrının 7/24 yanıtlandığı Antalya İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Pandemi Çağrı Merkezine, mevcut aşılar, PCR testi, Covid-19 ilaçları, karantina süresinin yanı sıra yerli aşıyla ilgili birçok çağrının geldiği belirtildi. Ortalama günlük 2 bine yakın çağrının yanıtlandığı merkezde, vatandaşların TURKOVAC’a yoğun ilgi gösterdiği ve üretime geçtikten sonra aşıyı vurdurmak istediği açıklandı.

aw419064-05.jpg

“Yerli aşı olmak istiyorum’ diyen çok çağrımız var”

Vatandaşların yerli aşıyla ilgili yoğun bir ilgi ve beklentisi olduğunu aktaran Ambulans ve acil bakım teknikeri Esma Subaşı ise “Yerli aşıyı bekliyorum ve yerli aşı olmak istiyorum’ diyen çok çağrımız var. Bir de aşı gönüllüsü olmak için arayan çok çağrımız denk geldi bana. Onları aşı birimine kayıt vermesi için yönlendiriyoruz” ifadelerini kullandı.

aw419064-02.jpg

“Çağrıların çözümlemelerle azaldığını görüyoruz”

Covid-19 Çağrı Merkezine gelen çağrılar hakkında bilgiler paylaşan İl Sağlık Müdürü Dr. Ünal Hülür, Covid-19, aşı ve testle ilgili vatandaşlarının sorularının daha önce 112 Acil Çağrı Merkezine geldiğini ve bunun olağanüstü bir yük oluşturmasının ardından Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’nın çağrısıyla çağrı merkezini kurduklarını hatırlattı. Merkezde 7/24 vardiyalı şekilde çalışıldığını belirten Hülür, 11 Ağustos tarihi itibariyle çağrılarda artış yaşandığını ve bu nedenle personel sayısında artışa gittiklerini söyledi. Vatandaşların PCR testi, aşı, Covid-19 ilaçları, karantina süresi ve raporlarının onaylarıyla ilgili aradıklarını ifade eden Hülür, “Buraya günlük gelen çağrıların 3-4 binlere ulaştığı oluyor ama şu sıralar bin 500 sıralarında bir çağrı geliyor. Bu çağrıların yüzde 20’si rapor nedeniyle, yine yüzde 20’si ilacıyla ilgili danışmanlık hizmeti alıyor, yine bir o kadar da aşıyla ilgili çağrılar oluşturuyor. Burası tamamen Covid’in 7/24 yönetildiği bir çağrı merkezi modeliyle hizmet vermekte. Her geçen gün buraya gelen çağrıların bu çözümlemelerle azaldığını da görüyoruz” dedi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.