1. HABERLER

  2. TEKNOLOJİ

  3. YouTube kullanıcıları dikkat! Arayüzü için üzücü gelişme...
YouTube kullanıcıları dikkat! Arayüzü için üzücü gelişme...

YouTube kullanıcıları dikkat! Arayüzü için üzücü gelişme...

YouTube‘un yeni arayüzü eleştiri almaya devam ediyor

A+A-

YouTube, yeni arayüzü sevmeyen kullanıcılar için klasik görünüme izin veriyordu. Böylece her kullanıcı hoşuna gittiği şekilde YouTube’u kullanmaya devam ediyordu. Ancak son gelen habere göre, YouTube kullanıcı arayüzü için üzücü bir gelişme kaydedildi. Geliştirme konusunda kullanıcıların geri dönüşlerine kulak veren Google, bu seferki yapılan arayüz değişimi için oldukça kararlı.

Klasik YouTube kullanıcı arayüzü kullanımdan kalkıyor

Yeni arayüzü sevmeyenler için klasik alternatifi barındıran YouTube, aldığı karar ile birlikte klasik görünümü tamamen kaldıracak. Özellikle önerilen videolar kısmındaki küçük resimlerin büyümesi birçok şikayete sebep olmuştu. Bu sebeple birçok kullanıcı klasik sürümü kullanmaya devam ediyordu. Bu arayüzü tercih eden kullanıcılar, yeni karar ile birlikte zorunlu olarak yeni arayüze geçiş yapacak. Yeni arayüzü kullanmak içinse güncel tarayıcıya ihtiyaç olunacağı belirtildi.

Yeni arayüz, eski sürüm tarayıcılarda sorunlara yol açabiliyor. Bu sebeple YouTube güncel tarayıcı kullanmayı önerdi. Klasik arayüzde karanlık tema, resim içinde resim modu ve geri bildirimlere yönelik önerilen videolar bulunmuyor. Bu özellikleri kullanmak isteyen kullanıcılar mecburen yeni arayüzü kullanmalı. Şirket, eski arayüzün eğittikleri algoritma ile çakışmalara sebep olduğunu, bu sebeple kullanılmasına devam edilemeyeceğini bildirdi.

Yeni arayüze geçiş ise birden olmayacak. Klasik arayüz kullanıcıları şimdilik sadece yeni arayüze geçişle alakalı bildirimler alacak. YouTube’un destek forumundaki yorumlar, birçok kullanıcının yeni kullanıcı arayüzünün bilgisayarlardaki performansından memnun olmadığını gösteriyor. Bu yüzden geçiş için zaman verilmesi söz konusu.

YouTube’un kullanıcıları yeni arayüze zorlamasının bir diğer sebebi ise daha fazla kazanç sağlamak istemesi. Şirketin 2019 yılındaki reklam gelirleri 15.15 milyar dolardı. 2018’e kıyasla yüzde 36,5‘lik bir sıçrama yapılmasına rağmen, Google’ın maliyetleri karşıladıktan sonra elde ettiği kâr yatırımcılar için hala belirsiz.
 

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.