1. YAZARLAR

  2. Esra Aran

  3. Spor öncesi beslenme
Esra Aran

Esra Aran

Köşe Yazarı
Yazarın Tüm Yazıları >

Spor öncesi beslenme

A+A-

Sağlıklı ve dengeli beslenmeyi bir yaşam tarzı haline getirmiş olabilirsiniz. Beslenmenizi düzenli egzersiz veya farklı spor dalları ile destekliyor da olabilirsiniz.

Sizlere şöyle bir sorum olsun. Spor yaparken beslenmenizde öncelik vermeniz gereken yiyecekler hakkında bilgi sahibi misiniz?

Genelde egzersiz yaparken zamanın nasıl geçtiğini fark etmezsiniz. Ve egzersiz sırasında harcadığınız kaloriden daha fazlasına ihtiyaç duyuyorsunuz. Eğer gününüzü sağlıklı bir şekilde devam ettirebilmek isterseniz; her egzersiz sonrasında kaybettiğiniz enerjiyi vücudunuza tekrar dahil etmeniz gerekir.

İlk yapmanız gereken #kendinizi içerden beslemeniz!

Her yerde rahatlıkla bulabileceğiniz bu yiyecekler, yaptığınız egzersize destek olurken, sağlığınıza da sağlık katacak!

Şimdi sizlere bu besinleri tanıtalım;

  • Fıstık ezmesi: vücut geliştirme sporu ile uğraşan veya sağlıklı bir şekilde kilo almaya çalışan sporcuların en çok tercih ettiği besinlerdendir. Son zamanlarda şekersiz fıstık ezmesine de sıkça rastlamaya başladık. Aşırıya kaçmadan tüketebilirsiniz. Çünkü 1 yemek kaşığı fıstık ezmesi yaklaşık 98 kaloridir. Tadına aldanıp aşırıya kaçarsanız, tartıda farklı rakamlarla karşılaşabilirsiniz.

  • Beluga mercimek: Kilo almadan doymak isteyen bireylerin bir numaralı besini. ÇÜNKÜ içerisinde yüksek oranda lif , protein ve aynı zamanda demir var. Sporcuların ve şeker dengesizliği yaşan bireylerin en popüler yiyeceğidir.

  • Ispanak: hem çiğ hem de pişmiş olarak tüketebileceğiniz bir sebzedir. Kas oluşumu ve onarımına destek sağlar.

  • Muz: Egzersiz öncesi karbonhidrat depolarını doldurmalısınız. Enerjiyi yeteri kadar alabilmek için çok önemli bir meyve. 1 orta boy muz 30 gr karbonhidrat ve yaklaşık 130 kal içerir. Sporcuların vazgeçilmezidir.

  • Avokado: %80 i yağdır. Korkmayın! Bu yağlar tekli doymamış ve omega3 gibi sağlıklı ve iyi yağlardandır. Avokadoyu yumuşak iken tüketmeniz gerekir.


 

Bütün sıralamış olduğum besinleri, günlük protein ihtiyacınızı tek başına karşılayabilecek kadar zengin yumurta ile pişirebilir, yan yana bile tüketebilirsiniz.

 

Afiyet olsun! Yedikleriniz kas olsun. Yağlar uzak dursun.

 

Diyetisyen ESRA ARAN- 0232 290 0 298 – e.a@esraaran.com – mart 2018-1






 

Önceki ve Sonraki Yazılar