Yaratıcı tasarımların yönü, Metaverse’de belirleniyor

Yaratıcı tasarımların yönü, Metaverse’de belirleniyor

Geleneksel pazarlama yöntemlerinin yeterli olmadığını vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik görüşlerini, “Küresel pazara erişmek isteyen markalar, yaratıcılık ve teknolojinin en yeni ortaklığından maksimum seviyede faydalanabilecekler” dedi.

Sanal evrenler, fiziksel dünyadan bağımsız olmamakla birlikte bu dünyayı tamamen farklı bir perspektiften somutlaştırmaya ve deneyimlemeye fırsat tanıyor. Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, teknolojinin bu yeni versiyonunun, tasarımcıların yaratıcılıklarında ve tasarımlarını ortaya koyma potansiyellerinde hiç olmadığı kadar büyük bir sıçrama yaratacağına inandığını vurguluyor.

Tasarımcıların Metaverse’deki Rolü Büyük

İnsanları, kültürleri, endüstrileri kapsayan ve bir merkezi olmayan metaverse, artık markaların da ilgi odağı. Metaverse’de genel olarak, dünyadaki fiziksel alanların yeniden yaratılması ya da tamamen yeni bir dünya olabilecek 3 boyutlu alanlar yaratılmaya odaklanılıyor. Dolayısıyla Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, “Tasarımcılar, internetin yeni versiyonu olarak görülen bu dünyada önemli bir rol oynuyor. Henüz emekleme aşamasında olarak tanımlanabilecek bu yeni alanlar, tasarımcılar tarafından her geçen gün daha fazla keşfediliyor.” açıklamalarında bulunuyor. Çelik, sanal gerçekliklerin tasarımcılar tarafından her şeyden önce hikaye anlatmanın yeni bir aracı olarak görüldüğünü aktarıyor.

1660664189-tasarist-yarat-c-direkto-ru-musa-c-elik.jpg

Yaratıcı Tasarımın Teknolojideki Varoluşu

Henüz potansiyeli tam olarak anlaşılmamakla birlikte metaverse’ün, hayal gücü ve yaratıcılık için kesinlikle bir destekleyici unsur olacağı konuşuluyor. Mevcut yaratıcı süreçlerden çok daha fazla araç ve imkan sunması sebebiyle, tasarım çıktılarını sürecin en başında görme olanağı sunan metaverse, şimdiden büyük avantajlar sağlıyor. Tüketiciye ürün seçimini uzaktan deneyimleme, süreç üzerinde daha fazla kontrol gibi imkanlar sağlayan sanal ve artırılmış gerçeklik uygulamaları, pazarlama endüstrisi adına hem tüketiciye hem de markaya farklı kazançlar sağlıyor. Bu yeni deneyimlerin en önemli kazanımlarından birinin de tasarımcıların yaratıcı perspektifini genişletmesine olanak tanıması olduğunu vurgulayan Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, metaverse’ün uzun vadede yaratıcılığın gelişimi için yüksek bir potansiyel teşkil ettiğini belirtiyor.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.