Bilime Sihirli Yolculuk Projesi ile dezavantajlı öğrenciler bilimle buluştu

Bilime Sihirli Yolculuk Projesi ile dezavantajlı öğrenciler bilimle buluştu

Ege Üniversiteli akademisyenlerden dezavantajlı bölgelerde eğitim alan öğrencileri bilimle buluşturan proje.

Ege Üniversiteli bilim insanlarının araştırmacı ve eğitmen olarak görev aldığı Bilime Sihirli Yolculuk başlıklı proje TÜBİTAK Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları programı kapsamında destek almaya hak kazandı. Yürütücülüğünü Uzman Öğretmen Serap Üstün Kütahya’nın yaptığı proje, İzmir’in dezavantajlı bölgelerinde eğitim – öğretim gören ve bilime ilgi duyan öğrencileri bilimle buluşturmayı, öğrencilerin bilimsel süreçlerde görev almalarını sağlayarak özgüvenlerinin gelişmesine katkıda bulunmayı amaçlıyor.

egeli-akademisyenlerden-dezavantajli-bolgelerde-egitim-alan-ogrencileri-bilimle-bulusturan-proje-2.jpg

Proje; Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Bornova Belediyesi Mevlâna Toplum ve Bilim Merkezi / Genç Kâşifler Bilim Evi, İzmir Büyükşehir Belediyesi iş birliğinde gerçekleştirildi.

Multidisipliner bir anlayışla hazırlan proje; Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesinden Prof. Dr. Hülya Yılmaz, Doç. Dr. Duygu Metin Peten, Arş. Gör. Begümay Tümer, Spor Bilimleri Fakültesinden Doç. Dr. Olcay Kiremitci ve Arş. Gör. Berkcan yer aldı.

Projenin amacı ile ilgili bilgi veren Ege Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi öğretim üyesi Doç. Dr. Olcay Kiremitci, “İzmir’in dezavantajlı bölgelerinde eğitim – öğretim gören ve bilime ilgi duyan öğrencileri bilimle buluşturmak, bilimsel süreçlerde görev almalarını sağlayarak özgüvenlerinin gelişmesine katkıda bulunmaktır. Öğrenciler, kendi bölgelerindeki eğitim kurumlarında laboratuvar uygulamaları destekli fen eğitiminden yararlanamadıkları için öğrencilerin bu alandaki eksikliklerini gidermek, farklı bakış açıları kazandırmak hedeflenmiştir. Bu kapsamda, öğrencilerin karşılaşacakları etkinliklerle eğlenirken öğrenmesi, olayları sorgulaması ve farkındalık yaşaması amaçlanmıştır. Proje kapsamındaki etkinliklerde, öğrencilerin fen bilgisi dersindeki kazanımlar doğrultusunda edindikleri temel beceriler laboratuvar ve doğadaki uygulamalar ile desteklenmiştir” dedi.

egeli-akademisyenlerden-dezavantajli-bolgelerde-egitim-alan-ogrencileri-bilimle-bulusturan-proje-9.jpg

Proje kapsamında; “Bilim Show”, “Oyunlarla Tanışma-Buz Kırma Etkinliği”, “Mikroskop Kullanımı”, “Sen Ben Aynası”, “”Değerlendirme Etkinliği”, “Bilimsel Süreç Becerilerini Öğreniyorum-Gözlem”, “Bilimsel Süreç Becerilerini Öğreniyorum-Ölçme”, “Bilimsel Süreç Becerilerini Öğreniyorum-Deney Tasarlama” “ Oyuncaklarla Fizik Deneyleri”, “Çevremizin Kimyası Bozuluyor”, “Kimyanın Renkli Dünyası”, “Kimyacının Kibriti”, “pH Metre- Fosil Bilim Gezisi”, “Manyetik Labirent- Fosil Bilim Gezisi”, “Bilişsel Aktivite ile Bütünleştirilmiş Dijital Oryantiring” “Enerji Dönüşüm Atölyesi”, “Biraz Matematik Biraz Kimya: Kemometri”, “Galileo Sınıfta”, “Çilek DNA İzolasyon Deneyi”, “Kendi Hücre Modelimi Tasarlıyorum”, “Moleküllerin Kimyası”, “Elektriğimi Üretiyorum”, “Proje Değerlendirme Etkinliği” ve “Kapanış” etkinlikleri gerçekleştirildi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.