CHP'li Gürer, çocuk sağlığına dikkat çekti!

CHP'li Gürer, çocuk sağlığına dikkat çekti!

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya çocuk sağlığı ile ilgili soru önergesi verdi.

CHP'li Gürer,  TÜİK verilerine göre Türkiye sağlık araştırmasının 2016 sondalarına göre; 7-14 yaş grubundaki çocukların son 6 ay içinde geçirdiği hastalık türleri incelendiğinde; ağız ve diş sağlığı sorunlarının ilk sırada yer aldığını, çocuklarının son altı ay içinde ağız ve diş sağlığı sorunları yaşadığını söyleyenlerin oranının %23,4 olduğunu ve bunu sırasıyla; %13,6 ile göz, %7,9 ile enfeksiyon, %5,8 ile cilt hastalıklarının izlediğini vurguladı. Gürer, bu kapsamda, Sağlık Bakanı Fahrettin Koca’ya, “Çocukların belirlenen hastalıklarla ilgili okul taramaları tüm yurtta yapılmakta mıdır? Ülkemizde çocuklarda rastlanan ve belirtilen hastalıkların çözümüne yönelik her bölgede doktor sayısı yeterli midir? Örneğin Niğde ilinin nüfusuna bakıldığında Niğde ilinde yeterli göz doktoru bulunmakta mıdır? Ağız ve diş sağlığı gibi önlenebilirliği bulunan hastalıkların %23.4’lerde olmasının nedeni nedir?” şeklindeki soruları yöneltti. 

Bakan Koca ”Çocuklarda görülen hastalıklara ve hastalıklarla ilgili okul taramalarının yapılıp yapılmadığına ilişkin sorulara cevaben “Çocuk ve ergen sağlığının korunması ve geliştirilmesi için gerekli stratejilerin belirlenmesi ve çocuk ve ergen sağlığı konusundaki öncelikli sorunlar başta olmak üzere, sorunların önlenmesi ve ortadan kaldırılması için temel ilkelerin belirlenmesi ile ilgili iş ve işlemler ülke sathında Bakanlığımızca koordine edilmektedir. Bu kapsamda çocukların ve ergenlerin sağlıklı birer birey olarak toplumda yer alabilmelerini temin etmek amacıyla, işitme taraması, görme taraması, gelişimsel kalça displazisitaraması, evlilik öncesi taraması, yenidoğan metabolik ve endokrin hastalıkları tarama programları ülke düzeyinde gerçekleştirilmektedir. Ulusal Görme Tarama Programı sahada aktif olarak çalışan aile hekimliği birimleri tarafından uygulanmaktadır. Program kapsamında 0-3 ay, 36-48 ay ve ilkokul 1. Sınıf çocukların görme taramaları tüm ülke düzeyinde Aile Hekimleri tarafından yapılarak aileler bilgilendirilmekte ve uygun görüldüğün de Göz Hastalıkları uzmana yönlendirilmeleri yapılmaktadır. Koruyucu Ağız ve Diş Sağlığı Programı kapsamında tüm yurtta ilkokul 1. sınıf öğrencilerine ağız diş taraması yapılmaktadır. Bakanlığımızca her bölgemize yeterli hekim planlaması yapılmaktadır. Halk Sağlığı Genel Müdürlüğümüzün 2014-2017 yılları arasındaki faaliyetlerini kapsayan Stratejik Plan hedeflerinden biri "koruyucu diş sağlığı hizmetlerini geliştirerek sürdürmek" olarak belirlenmiştir. Koruyucu hizmetlere yönelik çalışmaların 81 ili kapsayacak şekilde yapılması, oluşturulan bilim komisyonunun önerileri doğrultusunda planlanmış ve uygulamaya koyulmuştur. Ağız ve Diş Sağlığı Bilimsel Danışma Komisyonu oluşturulmuştur. Bilimsel Danışma Komisyonumuzun tavsiyeleri neticesinde 2014-2015 eğitim öğretim döneminde başlatılan Koruyucu Ağız ve Diş Sağlığı Programı kapsamında gerçekleştirilen faaliyetler şu şekildedir; Öğrenci, öğretmen ve velilere yönelik farkındalık eğitimlerinin yapılması, öğrencilerin ağız diş muayenelerinin gerçekleştirilmesi, %50'sinden fazlasında daimi dişlenmenin başlamış olması nedeniyle, 60 ayını doldurmuş anasınıfı öğrencilerinden başlanarak, her yıl sisteme dahil olan öğrencilere ilkokul 4. sınıfın sonuna kadar yılda iki kez, florürlü vernik uygulanması, ağız ve diş sağlığı hizmetlerine ulaşmakta güçlük çeken ve dezavantajlı gruplarda yer alan kişilere hizmet verilebilmesi amacıyla gezici diş tarama araçlarının oluşturulması, karara bağlanmıştır. Ayrıca tüm ilkokul öğrencilerine dağıtılmak üzere alımı yapılan diş fırçası, diş macunu ve muhafaza çantası farkındalık eğitimleri kapsamında dağıtılmakta olup amacımız florürlü vernik uygulama öncesi ağız içindeki mikrobiyal dental plağın uzaklaştırılması ve diş fırçalama alışkanlığının kazandırılmasıdır.” dedi.

GÜRER RUTİN UYGULAMALAR GELİŞTİRİLMELİDİR

CHP Niğde Milletvekili Ömer Fethi Gürer yapılan çalışmaların varlığına karşın sürekli, takipçi ve eğitiminde aralıksız sürdüğü bir sürecin gerekliliğine dikkat çekti. Gürer okullarda yapılan taramalar rutin olarak sürdürülmesine karşın önleyici olarak yeterli sonucu üretiyor mu? Buna bakmak gerekir. Bu konuda en iyi verilerde bakanlığın elinde olmalıdır. Örneğin tarama yapılan bölgelerde verilen eğitim çalışmalarının olduğu alanlarda hastanelere bu bağlamda başvurular bu alanda çalışmalara hangi oranda etkimektedir. Bunun gözlemlenmesi sağlanmaktadır. Okul çağında tanı ve tedavi ile çok sayıda sorun aşılabilir. Düzenliliği olan ve okul ile ev sürecini de içeren takipçi bir yaklaşımla daha faydalı sonuçlar üretilebilir” dedi. 

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.