Efsane Besteci Günümüz Popunu Yerden Yere Vurdu Ama Bir Şarkıyı Methetti

Efsane Besteci Günümüz Popunu Yerden Yere Vurdu Ama Bir Şarkıyı Methetti

Mustafa Alpagut TRT Radyo 1’de Michael Kuyucu’nun “Müziğin Kilometre Taşları” Programında günümüz müziğinin kalıcılığının kalmadığını söyledi.

“Dertlerimi Zincir Yaptım” – “Güle Güle Sana” – “ Aşkın Mapushane”  -  “ Şerefine Sevenlerin”  - “Satmışım Anasını” gibi 70lere damgasını vuran hit bestelerin sahibi usta besteci ve iş adamı Mustafa Alpagut TRT Radyo 1’de Michael Kuyucu’nun “Müziğin Kilometre Taşları” Programında günümüz müziğinin kalıcılığının kalmadığını söyledi. “Satmışım Anasını Ben Bu Dünyanın” adlı tribute albümün ile Michael Kuyucu’nun programına konuk olan Mustafa Alpagut,  Günümüz şarkılarını ağır eleştiren Mustafa Alpagut, radyoların da aynı müziği yayınlayarak müziklerin kalitesizleşmesine katkıda bulunduğunu ve canlı müzik olan mekânlarda orkestraların yerini tek başına gitar çalan kişilerin aldığını bunun da canlı müzik icrasının kalitesini düşürdüğünü söyledi. 
 

Şarkıların Kalıcılığı Kalmadı
 
Mustafa Alpagut, Michael Kuyucu’ya “Bugünkü şarkıların kalıcılığı yok, kaba tabiri ile söylemek gerekirse çikleti çiğneyip atıyorsunuz gibi. Altı ay sonra şarkıyı bir daha dinleyebiliyormusunuz? Hayır!. Çünkü çok tüketim var. Birde gördüğüm kadarıyla bir temele oturtamıyorlar şarkıları. Bir dörtlük yazıyorlar, şarkı bitiyor, o dörtlüğü 50 defa tekrar ediyorlar, şarkının A’sı da o oluyor, B’side o oluyor, cıstak cıstak dedikleri şey oluyor. Tamam eller havaya, hoplama zıplama oluyor ama yalnız kaldığınız zaman bir anlamı olmuyor o şarkının. Şarkının güzelliği dinleyicinin onun içinde bir şeyler bulabilmesi demektir. Yalnız başına kaldığında kendi kendine söyleyebilmelidir. Mesela son zamanlarda çıkan “Bağdat” buna örnektir. Kalıcı olacaktır. Bir şarkının kalıcı olmasında önemli bir diğer şey de o şarkıyı çok fazla çalıyorlar. Her programda onu çaldığın zaman yeter artık diyor dinleyici. Her gün bakkala gidebilirmisiniz? Sıkılırsınız.” Diyerek müzik endüstrisinin içinde bulunduğu atmosferi sert bir dille eleştirdi.
 
 Canlı Müzik İcrası Kalmadı
 
Selçuk Ural ile beraber gerçekleştirdiği plaklarda büyük bir başarı yakalayan Mustafa Alpagut, geçmişte canlı müzik icrası yapılan mekanlarda orkestraların müzik çaldığını ve bunun müziğe kalite kattığını söyledi. Alpagut, Michael Kuyucu’ya:  “Eskiden bu işler denetimliydi, TRT denetimi vardı, kanallarda çok azdı, belli dozda veriyordunuz müziği şimdi o dozda kalmadı. Şimdi radyolar aynı şarkıyı 150 defa çalıyor, hele birde ticari ilişkileri varsa sürekli çalıyorlar. Böylece şarkının beğenisi azalıyor. Sıkıyor insanları. Bunları dengelemek çok zor tabii ki. Eskiden canlı müzik dinlerdik restoranlarda, şimdi canlı çalan orkestra kalmadı, şimdi bir mekana gidiyorsunuz tek gitarla şarkı söyleyen bir genç görüyorsun, o da aynı şarkıları çalıp çalıp bitiriyor. “ diyerek orkestraların yerini tek kişilik gitar çalan adamların aldığını söyledi.“Dertlerimi Zincir Yaptım” – “Güle Güle Sana” – “ Aşkın Mapushane”  -  “ Şerefine Sevenlerin”  - “Satmışım Anasını” gibi 70lere damgasını vuran hit bestelerin sahibi usta besteci ve iş adamı Mustafa Alpagut TRT Radyo 1’de Michael Kuyucu’nun “Müziğin Kilometre Taşları” Programında günümüz müziğinin kalıcılığının kalmadığını söyledi. “Satmışım Anasını Ben Bu Dünyanın” adlı tribute albümün ile Michael Kuyucu’nun programına konuk olan Mustafa Alpagut,  Günümüz şarkılarını ağır eleştiren Mustafa Alpagut, radyoların da aynı müziği yayınlayarak müziklerin kalitesizleşmesine katkıda bulunduğunu ve canlı müzik olan mekânlarda orkestraların yerini tek başına gitar çalan kişilerin aldığını bunun da canlı müzik icrasının kalitesini düşürdüğünü söyledi. 
 
 

 
Şarkıların Kalıcılığı Kalmadı
 
Mustafa Alpagut, Michael Kuyucu’ya “Bugünkü şarkıların kalıcılığı yok, kaba tabiri ile söylemek gerekirse çikleti çiğneyip atıyorsunuz gibi. Altı ay sonra şarkıyı bir daha dinleyebiliyormusunuz? Hayır!. Çünkü çok tüketim var. Birde gördüğüm kadarıyla bir temele oturtamıyorlar şarkıları. Bir dörtlük yazıyorlar, şarkı bitiyor, o dörtlüğü 50 defa tekrar ediyorlar, şarkının A’sı da o oluyor, B’side o oluyor, cıstak cıstak dedikleri şey oluyor. Tamam eller havaya, hoplama zıplama oluyor ama yalnız kaldığınız zaman bir anlamı olmuyor o şarkının. Şarkının güzelliği dinleyicinin onun içinde bir şeyler bulabilmesi demektir. Yalnız başına kaldığında kendi kendine söyleyebilmelidir. Mesela son zamanlarda çıkan “Bağdat” buna örnektir. Kalıcı olacaktır. Bir şarkının kalıcı olmasında önemli bir diğer şey de o şarkıyı çok fazla çalıyorlar. Her programda onu çaldığın zaman yeter artık diyor dinleyici. Her gün bakkala gidebilirmisiniz? Sıkılırsınız.” Diyerek müzik endüstrisinin içinde bulunduğu atmosferi sert bir dille eleştirdi.
 
 Canlı Müzik İcrası Kalmadı
 
Selçuk Ural ile beraber gerçekleştirdiği plaklarda büyük bir başarı yakalayan Mustafa Alpagut, geçmişte canlı müzik icrası yapılan mekanlarda orkestraların müzik çaldığını ve bunun müziğe kalite kattığını söyledi. Alpagut, Michael Kuyucu’ya:  “Eskiden bu işler denetimliydi, TRT denetimi vardı, kanallarda çok azdı, belli dozda veriyordunuz müziği şimdi o dozda kalmadı. Şimdi radyolar aynı şarkıyı 150 defa çalıyor, hele birde ticari ilişkileri varsa sürekli çalıyorlar. Böylece şarkının beğenisi azalıyor. Sıkıyor insanları. Bunları dengelemek çok zor tabii ki. Eskiden canlı müzik dinlerdik restoranlarda, şimdi canlı çalan orkestra kalmadı, şimdi bir mekana gidiyorsunuz tek gitarla şarkı söyleyen bir genç görüyorsun, o da aynı şarkıları çalıp çalıp bitiriyor. “ diyerek orkestraların yerini tek kişilik gitar çalan adamların aldığını söyledi.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.