1. HABERLER

  2. TEKNOLOJİ

  3. Ford Gelecekteki Rakiplerini Google Ya da Apple Olarak Görüyor
Ford Gelecekteki Rakiplerini Google Ya da Apple Olarak Görüyor

Ford Gelecekteki Rakiplerini Google Ya da Apple Olarak Görüyor

Otomobil üretim devi Ford, gelecekteki rakiplerini araç üreticileri olarak görmüyor. Ford gelecekte rakip olarak Google ve Apple'ın karşısına çıkacağını düşünüyor.

A+A-

Ford'un üst düzey yöneticileri, bugünkü rakipleri General Motors ya da Chrysler  yerine ileride Google veya Apple'ın yeni rakipleri olacağı görüşündeler.

Ford'un CEO'su Mark Fields, Apple'ın araba üreteceğini düşündüklerini söyledi ve bunun sonucu olarak müşterinin ürünle ve aldığı hizmetle olan deneyimine daha fazla odaklandıklarını belirtti.

Odaklanmadan kasıt Ford Şirketi'nin sürücüsüz arabalar üstünde çalışması. Aynı zamanda Ford, insanların araçlarıyla kurdukları iletişimi araştırıp teknoloji şirketleriyle ortaklık kuruyor.

Apple, Tesla'nın araç mühendisliğinden sorumlu eski başkan yardımcısı ve Aston Martin'in baş mühendisi olan Chris Porritt'i geçen günlerde işe aldı. Tahminlere göre Porritt, Apple'ın araba projesi Titan üzerinde çalışacak.

ford

Google ya da herhangi bir teknoloji şirketiyle ortak projeye açıklar

Google tarafından tasarlanan sürücüsüz otomatik pilotlu araçlarla ve teknoloji devi şirketler gelecekte otomobil pazarındaki karı görmüş olarak görünüyor. Öte yandan kara yolu araç pazarı yıllık olarak 5 trilyon 490 milyon doları yakalıyor.

Kaliforniya, Palo Alto'da büyük bir araştırma ve buluş merkezi kurduklarını ve bu çevrede işbirliği yapacaklarını söyleyen Fields, Google'ın araçlarını sözleşmeli bir şekilde imal etmeyeceklerini ancak Google ya da herhangi bir teknoloji şirketiyle ortak projelere açık olduklarını da sözlerine ekledi. Ford, bu sürücüsüz araçların 2020 yılının sonunda piyasaya sürüleceğini belirtti.

Otomobil sanayisi gelecekte büyümeyi sürdürecek

Mark Fields'e göre, ''Level 4'' arabalar haritalara göre önceden belirlenmiş yerlere kendi başlarına gidebilecekler ve ''Level 5'' arabalar ise otomatik pilota geçerek yolcuları aldığı yerden eve götürebilecekler.

Fields, küresel otomobil endüstrisinin,  15 yılda orta sınıf iki katına çıkacağından büyümeyi sürdüreceğini ve otomobil sektörünün canlılığını yitirmeyeceğini öngörüyor. Ford taşıtların fazla olduğu yerlerde bisiklet işine de el atıyor çünkü şirket için sektördeki ''hareketlilik'', araba üretmekten daha fazla önem arz etmekte.