Ömer Oktay Bal

Ömer Oktay Bal

Hizmet Kalitesi İçin Kayıt Almak

Bugün toplumda her birimiz farklı sektörlere bağlı farklı işlerde çalışıyoruz. Bu sektörlerin ortak amacı ise hizmet ettikleri, ihtiyaçlarını gördükleri toplumun kalite standartlarını arttırmak. İşte bu yüzden de ilk önce işe bizzat kendilerinden başlayarak öncelikli amaçlarını hizmetlerin ve bu hizmetleri ulaştırılma da kullanılan yolların geliştirilmesine, iyileştirilmesine yönelik adımlar görüyoruz. Bu sayede de hizmeti alan kitlenin geri dönüşleri ve kullanıcı memnuniyetleri de daha sağlıklı bir şekilde firmaya veyahut sektöre geri dönüyor. 

Hizmet Kalitesi Nedir? 

Daha önce de bahsettiğimiz gibi firmalar daha iyi ürünler ve hizmetler sunmak için öncelikle kullanıcılardan geri dönüşler almaları gerek. Pek tabi bunun içinde ilk önce hizmeti daha sonra ise hizmetin kullanıcıya ulaştırıldığı yolun iyileştirilmesi hatta çok daha iyi bir hale getirilmesi gerek. İşte tam da burada hizmetin iyileştirilmesine yönelik atılan adımlara ve çabaların tümüne hizmet kalitesini artırmaya yönelik girişimler diyoruz. Bu girişimler çok farklı olduğu gibi etkileri de birbirine benzer değil ama bunların içinde ki en önemli girişim kullanıcının memnuniyetini veyahut memnuniyetsizliğini ürünü satmaya yönelik firmaya ileten kayıt yöntemleri.

Hizmet Kalitesini İçin Kullanılan Kayıt Yöntemleri Nelerdir? 

Daha önce de bahsettiğimiz gibi kullanıcıların her türlü tepkisini satıcı veyahut hizmeti sunan firmaya aktarmakla yükümlü insanlar ve bu insanların kullandığı kayıt yöntemleri var. Bunların olmalarının sebebi ise var sunulan hizmetin veya satılan ürünün kitlesinin daha çok mutlu edilmesi ve en nihayetinde kar marjının arttırılması. Pek tabi bu kayıt yöntemlerinin içinde en bilineni sürekli konuştuğumuz çağrı merkezlerinin konuşmalarımızı kayıt altına alması. Halk arasında bunların kayıt altına alınma sebeplerinden birinin adli nedenlerden olduğu kanısı olsa da çoğu kez bu yöntemle satışlarını arttıran firmaların varlığı da biliniyor. Diğer bir yöntem olarak da anketler oldukça büyük pazar araştırmalarına ve tüketiciyi tanımaya olanak sağlayan yöntemler olarak kabul edilebilir ama artık gelişen teknoloji sayesinde bu da sürekli kullandığımız akıllı cep telefonlarımıza kadar indirgenmiş durumda. Mobil uygulamaya entegre bir anket veyahut çok daha basit olması sebebiyle internette ki anket firmalarına yaptırılması günümüzde insanları teker teker sormaktan çok daha basit hale gelmiş durumda. Üstelik maliyeti de daha az ve amorti oranı yüksek.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.