1. YAZARLAR

  2. Elif Topaloğlu

  3. Kaygı Normaldir, Anksiyete Değilse!
Elif Topaloğlu

Elif Topaloğlu

Yazarın Tüm Yazıları >

Kaygı Normaldir, Anksiyete Değilse!

A+A-

Sevgili Medya Ege okurları merhaba,

Öncelikle hepinize iyi haftalar dilerim.

Hepimiz stresli durumlarla karşılaştığımızda ve bu durum süreklilik gösterdiğinde kaygı geliştirmeye başlarız. Kaygı, vücudumuzun tehlike sezdiği anlarda ortaya çıkardığı bir alarmdır. Ruhsal, psikolojik veya bedenen yaşamını tehdit edecek tehlikelere karşı kendini korumak amaçlı göstermiş olduğumuz bir sürekli tetikte olma halidir. Sağlıklı her birey kaygı yaşar fakat bu belirtiler günlük yaşamı zorlayacak düzeye geldiyse Anksiyete Bozukluğu geliştiği söylenebilir.


Anksiyete bozukluğu görülen her durumda asntidepresan ilaçlara sarılmak doğru değil fakat tedavi edilmediğinde Panik Atak’a doğru giden bir tabloda gelişebiliyor. Sıklıkla psikoterapi ve tamamlayıcı ve alternatif tedaviler uygulanan hastaların anksiyete semptomlarının azaldığı hatta tamamen kaybolduğu yönünde çalışmalar mevcut ve anksiyete bozukluğunda Refleksterapi çok iyi sonuçlar vermekte.

Amerika’da bir üniversitede yapılan araştırma refleksterapinin anksiyete ve buna bağlı gelişen mide ağrısı, kasılma hissi ve bulantının hızlı bir şekilde hafiflemesinde çok etkili olduğunu gösterdi. Avrupa’da yapılan diğer çalışmalar da refleksterapinin stres bağlantılı anksiyete de kaygıyı azaltmada etkili olduğunu gösteriyor. Refleksterapi, stres seviyesi ve anksiyete semptomlarının tedavisinde oldukça etkili, bunu çoğu hastamda bende yıllardır deneyimliyorum.

Anksiyete semptomlarını kontrol etmek için önemli refleks noktalardan biri solar pleksus. Solar pleksus noktasına çalışmak midenizdeki rahatsızlık hissini azaltır, daha derin ve yavaş nefes almanızı sağlar ve genel olarak stresin fiziksel etkilerini sakinleştirir. Kafa & beyin refleksleri üzerine çalışmak bunalmışlık hissini kontrol altına almaya yardımcı olacak ve daha net düşünme ve problemlere daha dengeli bir açıdan yaklaşmayı sağlayacaktır. Bu bölgelere çalışmak daha etkin bir şekilde konsantre olmanıza yardımcı olacak ve yeni bir şey öğrenirken dikkatinizin daha az dağılmasını sağlayacaktır. Eğer mide bulantısı, midenizde rahatsızlık hissi ve iştahınızda değişiklik varsa mide bölgesi çalışılır. Eğer bir süredir anksiyete problemleri yaşıyorsanız adrenale ait refleks bölgeler oldukça ağrılı olabilir. Bu bölgeye ait refleks bölgeleri elden veya ayaktan birkaç kere uyarmayı alışkanlık haline getirirsek yani düzenli tedavi alırsak Anksiyete ile birlikte bir çok hastalıkta olumlu sonuçlar alırız. Bu şekilde adrenal reflekslere çalışmak böbreküstü bezlerinden stres hormonlarının (adrenalin ve kortozol) salgılanmasını teşvik eder. Haftalık olarak 1 seans yapılan uygulama günlük yaşam konforunuzu arttırır ve sağlıklı, huzurlu bir yaşam sürmenize yardımcı olur. Bunun dışında çalıştığımız spesifik bölgelerde bulunmakta fakat kendi kendinize uygulama yapabileceğiniz bölgeler değil, önümüzdeki yazımda, Stres, Panik Atak ve Kaygı bozukluğu gibi durumlarda kendimizi geçici olarak rahatlatmak için neler yapabileceğimizi anlatan küçük bir örnek çalışma paylaşacağım sizlerle. Tam olarak tedavi olmak için mutlaka bir uzmanla çalışmalısınız.

Hepinize kaygısız, mutlu huzurlu bir hafta dilerim.

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.