1. YAZARLAR

  2. Esra Aran

  3. ŞARJ OLMAYA HAZIR MISINIZ?
Esra Aran

Esra Aran

Köşe Yazarı
Yazarın Tüm Yazıları >

ŞARJ OLMAYA HAZIR MISINIZ?

A+A-

 

Halsizlikten kurtulmak için enerji içeceğine ihtiyacınız yok. Enerji depolarınız bittiğinde tekrar depolarınızı arttırmak için yapmanız gerekenler…

Keşke reklamların vadettiği gibi ağzınıza bir vitamin aldığınızda veya bir enerji içeceği içtiğinizde evrenin en güçlü en enerjik insanı olabilseydiniz. Ama gerçek yaşam reklamlar dünyasındaki kadar kolay işlemiyor… Uyku saatleriniz değiştiğinde gün içerisinde enerjinizin direkt düşer. Üstüne bir de günlük iş stresi, düzenli olmayan bir beslenme, uzun süren bilgisayar önü çalışma ve kronik yetersiz uyku eklendiğinde kendinizi daha yorgun ve halsiz hissedersiniz. Önemli olan sorunun kökenini bulmak, bulduktan sonra çözümü kolay.

Size uygun yönlendirmelerle gün boyu enerjik olabilirsiniz.

  1. Sabah uyandığınızda hareket etmekte zorluk çekiyorsanız; 1 bardak soğuk su içiniz. Uyanışınız hızlanacaktır. Çünkü soğuk su, adrenalin hormonunun uyarılmasını sağlar.
    unnamed-(2)-063.jpg

  2. Gün boyu enerjinizi dengelemekte sorun yaşıyorsanız; mutlaka kahvaltı ile güne başlayınız. Sabah kahvaltısı, kan şekerinizin günün geri kalanında nasıl hareket edeceğini düzenler. Sabah rutin kahvaltı yerine simit, poaça, boyoz tarzında bir kahvaltı tercih ediyorsanız, ani bir enerji yüksekliği arkasından direkt düşüş yaşarsınız. Kısaca insülin yükseldiğinde şekerin boşlamasına neden olur. Aynı zamanda adrenalin bezlerine kortizol üretimini durdur sinyali iletir. Bu da adrenalin yorgunluğu adı verilen bir tükenme sendromuna neden olur.  Eğer rutin kahvaltı da mutlaka yumurta tercih ederseniz, gün boyu enerji seviyenizin dengesini koruyabilirsiniz.
    unnamed-(1)-084.jpg

  3. Ciddi iş problemleri stres duygunuzu arttırıyorsa veya arttıracağını tahmin ediyorsanız; 1 fincan yeşil çay içiniz.  Çünkü vücutta stres hakim olduğunda hemen vücutta kortizol salgısı artar. Vücut kendini tehlikede görmeye başlar. Yeşil çay, kortizolun salgılanmasını tetikleyen hormonu bastırmaya yetecek kadar kafeine sahiptir. Yeşil çayın içindeki kafeinin vücuttaki etkileşimi için uzun bir süreye ihtiyacınız olduğunu unutmamanız gerekir. Bu yüzden sabah işe gittiğinizde kahve yerine 1 fincan yeşil çay içerek güne başlayınız.
    unnamed-130.jpg

Hayatınızın içinde yapacağınız ufacık değişiklikler sizin gün boyu enerjik ve sakin kalmanıza yardımcı olacaktır.

                               DİYETİSYEN ESRA ARAN/2017

 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.