1. YAZARLAR

  2. Esra Aran

  3. ŞEKER= CHO
Esra Aran

Esra Aran

Köşe Yazarı
Yazarın Tüm Yazıları >

ŞEKER= CHO

A+A-

Vücuda alınan şeker miktarı günlük olarak ne kadar olmalıdır? 


Vücudun ihtiyaç duyduğu enerjinin %50-60 ı karbonhidratlardan sağlar. Kişinin durumuna (yaş, cinsiyet, kilo, hastalık, yaptığı spor vb.) göre bu miktar değişiklik gösterebilir. Ve gün içerisinde kullanılan karbonhidratların kaynağı kompleks karbonhidratlar olmalıdır.

Kışın bu oranlar artar mı? Mevsime göre nasıl farklılık gösterir?

Kış mevsiminde şeker tüketiminde artış gözlemlenmektedir. Havalar soğudukça kişilerin daha çok şekerli, şerbetli tatlılara yönelmelerine neden olmaktadır. Şeker tüketimi mevsimlere göre farklılık gösterse bile aslında kişilerin gereksinimi değişmemektedir. Bu sebeple yaz veya kış mevsiminde şeker tüketimi sağlığı olumsuz etkileyecek miktarlara çıkmamalıdır.

 

Vücuda giden şeker miktarı kişinin kilosunun dışında sağlığını nasıl etkiler?

*Gereğinden fazla VE basit şeker tüketmek kan şekerinin hızlı yükselmesine ve pankreasın aşırı insülin salgılamasına neden olur. Bu sağlık durumuna ‘metabolik sendrom’ denir.

*İnsülin, şekeri düzenledikten sonra fazlasını yağ olarak depolar.

*Kan şekerindeki ani düşüşe ise hipoglisemi denir. Sürekli acıkma hissine yol açar.
*Alınan fazla şeker enerji olarak kullanılmadığında özellikle karın- göbek -basen- omuz- kalçalar- sırt kısmında yağ olarak depolanır.

* Gün içerisinde tüketilen basit şekerlerden oluşan karbonhidrat miktarı arttığında, kan yağlarında belirgin artış olur. Kan yağ asidi artışı iyi huylu kolesterol olarak bilinen HDL nin düşmesine neden olur.

 

Şeker alımı hangi hastalıkları tetikler ve zemin hazırlar mı?

*Evet. Obezite başta olmak üzere, diyabet, kalp ve dolaşım hastalıkları, kanser, hipertansiyon, felç, astım, romatizma, kronik yorgunluk sendrom, insülin direnci ve kemik erimesine zemin hazırlar.

 


Şeker tüketiminin yan sıra şeker tüketmemek de sakıncalı mıdır ?

 

*Şeker ( sofra şekeri, bal, reçel, çikolata ) tüketmemek vücut açısından hiçbir sağlık problemi oluşturmaz. Siz beslenmemizde günlük şeker ihtiyacınızı tükettiğimiz ekmek, meyve, sebze grubundan alıyorsunuz. Vücudunuzun ekstradan vücudun basit şekere ihtiyacı yoktur.

ESRA ARAN BESLENME VE DANIŞMANLIK MERKEZİ// KASIM 2017 // 0232 290 0 298
 

Önceki ve Sonraki Yazılar

YAZIYA YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.