Sosyal Medyadan Bakarak Doktor Seçmek?

Sosyal Medyadan Bakarak Doktor Seçmek?

Sosyal Medya Yöneticisi Begüm Damla Dursunoğlu; Sosyal Medyadan Bakarak Doktor Seçmek?

Sosyal medya son yıllarda o veya bu şekilde neredeyse hepimizin hayatına girmiş durumda. Sosyal medya kullanmayan kaç kişi var aramızda? Her alanda kullanımı mevcut. İletişim, haber alma, farkındalık, gündemi takip etme, benzer görüşte insanları bir araya getiren platform, hobi paylaşımı, ticaret, alışveriş, markalama, reklam... Listeyi uzatmak mümkün.

Bu kullanım alanlarından biri de sağlık alanında yapılan paylaşımlar. Hekimler ve sağlık turizmi acentaları çoğu zaman hasta portföyü oluşturmak veya bilgilendirme amacı ile paylaşımlar yapabilmekte. Bu konu ile ilgili Sağlık Bakanlığı tarafından yayınlanan düzenlemeler mevcut ancak her zaman buna uyulmadığı da bir gerçek. Amacına uygun olarak hastalar bu paylaşımları görmekte ve bazen buna göre hekim seçimini yapabilmektedir.

Peki bu durum ne kadar doğru? Doğru mu? Doğruysa nelere dikkat edilmeli? Doğru mu değil mi bu ayrı bir konu ancak; gerçekte böyle bir durum mevcut ve bunun üzerine konuşacağız

Bugünkü konumuz özellikle görsel sonuçları ön planda olan sağlık uygulamalarının sosyal medyaya bakılarak değerlendirilmesi. Plastik cerrahi bu durumun başını çekiyor.

Unutulmamalıdır ki hiçbir sağlık uygulamasının başarı oranı veya beklentiyi karşılama oranı %100 değildir. Hekimler veya sağlık acentaları paylaşımlarında mutlak memnuniyet ve başarılarını paylaşacaklardır. Madalyonun diğer yüzünde komplikasyonlar, başarısızlıklar ve beklentilerin karşılanmaması var.

Yine de görseller üzerinden yapılan işe bakılarak hekimin becerisi, tarzı, deneyimi hakkında yorum yapılabilir; Hekimin genel konseptini anlamamıza yardımcı olabilir.

•Teknolojik gelişmeler görseller üzerinde rahatlıkla oynamayı mümkün kılmakta. Dolayısı ile üzerinde oynanmış bir fotoğraftan ziyade üzerinde oynanmamış doğal fotoğraflar değerlendirme için daha uygundur. Abartılı mükemmellik sorgulanmalıdır!

•Ameliyatların erken dönem sonuçları kadar geç dönem sonuçları da çok önemlidir. Uzun dönem başarı ve memnuniyet oranlarına bakmakta yarar var

•Yaş grubu ve hasta portföyü, vaka çeşitliliği önemlidir. Her yaş grubunda başarı oranları farklılık gösterir. Kendi yaş grubunuzdaki başarı oranları esas alınmalıdır. 60 yaşındaki bir hastanın plastik cerrahiden beklentisi, 20 yaşında ameliyat olmuş bir hastanın sonuçları ile aynı olmayacaktır.

•Görsel sonuçlar yanında, yapılabilirse eğer, ameliyat olunacak hekimin bilgi-birikim, deneyim, başarısını gösterebilecek; bize bu konuda yorum yapmamızı sağlayacak belgeler, sertifikalar, eğitim süreçleri hakkında bilgi edinilmelidir.

•Daha önce ameliyat olmuş hastalardan alınan geri dönüşler belki de en değerlisidir. Hekim ya da başka herhangi biri bu yorumlara müdahale edemez. Dolayısı ile belki de en değerli referans budur.

Sosyal medyadan bakılarak bu konularda yorum yapılabilir belki ama son olarak hekimi görmek, konuşmak, kendisinden bilgi almak, yapılacak ameliyatı birebir tüm yönleri ile konuşmak tüm bu anlatılanlar içerinde en önemlisidir.

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.