Ömer Oktay Bal

Ömer Oktay Bal

Ziyaretçi ve Müşterilerinizle Yeni Etkileşim Yöntemi - Push Bildirimler

pushbildirim.jpg

İnternet siteleri sahipleri, genellikle ziyaretçi ve müşterileri ile sürekli iletişimlerini sağlamak için farklı yöntemler denerler:

E-bülten gönderimleri, sosyal medya üzerinden takipçilerle paylaşımlar, WhatsApp tabanlı iletiler, SMS gönderimleri ve artık pek kullanan kalmasa da, sesli ve MMS mesaj yöntemleri.

Fakat malum her yöntemin kendi hacmine göre bir gideri de var.

İşletmeler için her ne kadar bu tarz yöntemler etkili iletişim kanallarından olsa da, artık çağımızda yeni bir alternatif var: Push Bildirimler.

Push Bildirim Nedir?

Push bildirim, aslında adından da anlaşılacağı üzere, tıklama / dokunma temelli bir bildirim sistemidir. Daha doğrusu, iletilmek istenilen kampanya / ürün veya bildirilere, sadece tarayıcınız veya mobil cihazınız üzerinden gelen ufak bilgi notlarına dokunarak erişme imkânı sağlar.

Son zamanlarda, internette ziyaret ettiğimiz birçok web sitesinde türü ne olursa olsun, bu tarz bildiriler için “izin ekranları “ çıktığını görürüz. Bu izin ekranlarında, ziyaret ettiğiniz web sitesi sizden ileriye dönük bildirimler için 2 seçenek sunar. Bildirileri kabul et veya reddet.

Bu bildirim sistemleri, şuan maliyeti en düşük ve erişimi en yüksek seçenekler arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

Web sitesi editörleri veya sahipleri tarafından, servis sağlayıcı tarafından sunulan bir yönetim ekranı sayesinde kolaylıkla ileti hazırlanabilir ve tek tuş ile yüzlerce, binlerce kişiye erişim sağlanabilir.

Nasıl kurulur?

Aslında birçok servis sağlayıcı, kolay kurulum imkânları sunan eklentiler ve ufak birkaç kod değişikliği ile bu servisleri kullanıcıların hizmetine sunarlar. Bu konuda,  yinede uzman yardımı almanızda fayda var. Zira bazı ayarlamaların sadece teknik bilgi ile yapılacağını unutmamalısınız.

Bu bildirimler, manuel ( el ile ) yapılabileceği gibi, bazı otomasyonlar ve ayarlamalar sayesinde; web sitenizdeki yeni bir ürün, içerik veya sayfa içinde otomatik olarak takipçilere ileti gönderme özelliklerine sahiptirler.

Mobil uygulamaların birçoğunda, şuan bu tip bildirimler ile kullanıcılar arasında iletişim ve etkileşim sağlanmaktadır. Aynı şekilde, web sitelerinde de bu bilgileri artık sıklıkla tercih edilir olmuştur.

Faydaları nelerdir?

  • Kolay kuruluma sahiptirler.
  • Farklı dil seçeneklerinde hizmet veren hizmet sağlayıcı alternatifleri vardır.
  • Detaylı raporlama seçenekleri ile performansınızı ölçme imkânı sunarlar.
  • Yönetim panellerinden oluşturulacak iletilerin erişimi, izin veren kullanıcılara hızlı biçimde sağlanır.
  • Herhangi bir yasal düzenleme kapsamında değillerdir. O yüzden, sadece isteğe bağlı bir bildirim zinciri anlayışına sahiptirler.
  • Ücretsiz birçok servis sağlayıcı tarafından sunulurlar. Ücretli paketleri ise, diğer alternatiflere göre oldukça uygun fiyatlı ve gelişmiş özelliklidir.
  • Ürün tanıtımları, reklam ve kampanya bültenlerinizi sayfanızda yayınladıktan sonra, bu sayfaya ziyaretçi ve müşterilerinizi tek tuşluk yönlendirmeler ile yönlendirebilirsiniz. Bu sayede, detaylara herkes tarafından kolay erişimine imkân sağlamış olursunuz.

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.