Konserve Programı sona eriyor

Konserve Programı sona eriyor

KONSERVE ağı, düzenlenen üç haftalık misafirlik programları süresince Türkiye’den on üç sanatçıyı ağırladı.

2020 yılında İzmir’den KARANTİNA kolektifi ile Sofya’dan Meeting Points’in somut olmayan kırsal kültürel miras unsurlarına sanat yoluyla görünürlük kazandırmak amacıyla ortaklaşa hayata geçirdiği KONSERVE ağı, yaratıcı, katılımcı yöntemler izleyen organizasyonları içeren uluslararası bir ağ olarak faaliyet gösteriyor. Hâlihazırda on bir ülkeden otuzu aşkın bağımsız organizasyonun etkileşimine ve deneyim paylaşımına olanak tanıyan ağ, 2022 yılında yeni katılımlarla genişlemeye devam ediyor.

Mayıs – Temmuz 2022 döneminde Teos Kültür Sanat Derneği tarafından İzmir, Çanakkale ve Bursa’da beş köyde düzenlenen üç haftalık misafirlik programları süresince Türkiye’den on üç sanatçıyı ağırlayan program, kırsal kültürel miras unsurlarından esinle çeşitli disiplinlerde üretilmiş on dört yapıtı iki şehirde proje sürecine ait dokümantasyon materyalleriyle birlikte, Ezgi Yakın’ın küratörlüğünde, KARANTİNA kolektifinin organizasyonuyla izleyicisiyle buluşturuyor.

image-c8bec0e76d0bf4f23199fb94a3bae7b3ab86c4ec.png

“İki şey arasında açıklık oluşturmak yani bir konuya giriş yapmak ve o konunun ilerlemesi adına umut taşıyan bir iletişimi başlatmak, özen gerektiren bir girişimdir. Bu tanışma ve yakınlık kurma gayreti, nezaketi ve sahiciliği önceler. ‘Kapı Aralamak (Cracking the Door Open)”, misafir olarak gidilen yerde içeriden dışarıya ya da dışarıdan içeriye bir ilişkilenmenin oluşturduğu alanları tarifliyor. İzmir, Çanakkale ve Bursa’da yirmi bir gün boyunca bir arada yaşamayı deneyimleyen sanatçıların konuk oldukları yere ait yaşanmışlıklardan doğan sergi, saha araştırması gibi çeşitli disiplinlerin öne sürdüğü bilimsel yöntemleri takip etmekten öte, estetik yaklaşım ve duyarlıkla deneyim, araştırma ve diyaloğa dayanan pratiklerle hareket kazanıyor. Kırsal hakkında basmakalıp bilgilerden kaçınmanın yolu, ancak yerinde kişisel bağlamlar kurmakla mümkün olabiliyor. Bu sebeple, kültürel olanın katmanlı yapısına bakarken çıkan sonuçların doğrudan bilgi nesnesi veya otantik bir kültür nesnesi olmak yerine ilişkisellik üzerinde duran ‘açıklıklarda’ gezindiğini hatırlamak gerekiyor. Bu yolculuk ve misafirlik süreci, mekânı anlamlandırmanın farklı yollarını ortaya çıkarıyor.”

unnamed.png

Etiketler :
HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.