Ömer Oktay Bal

Ömer Oktay Bal

Sosyal Medya....

Kıymetli Okurlar, 
MedyaEge Ailesine katılmış bulunmaktayım..
Değerli Medyaege Yönetiminine Canı Gönülden Teşekkürü bir borç biliyorum...
Sizlere uzman olduğum “Sosyal Medya” ile alakalı bilgi ve tecrübelerimiz paylaşacağım..

Sosyal Medya artık hayatımızın vazgeçilmezleri arasında...
Dünya da genç  ve yaşlı kesim fark etmeksizin her yaş grubunu kapsamı altına aldı..
Farkındayız ki ; insanlar üzerinde olumlu ve olmusuz etkiler meydana getirmekte....
Günümüzde Facebook başta olmak üzere Twitter,İnstagram ve Youtube gibi sosyal erişimin fazla olduğu siteler hayatımızın bir parçası haline gelmiş bulunmakta...

Çogunlukla 10-35 yaş grubu kesiminin Sosyal Medya kullanımını tercih ettiğini gözlenmektedir.
İnternetin gelişmesiyle çift yönlü ve eş zamanlı olarak bilgi paylaşımına başlanması ve bilgilere hemen ulaşılmasını sağlayan sosyal medya ,internet sayesinde zaman sınırlaması olmadan, mobil cihazlar sayesinde de mekan sınırlaması olmadan, tartışmanın ve paylaşmanın esas olduğu bir iletişim kanalı haline gelmiştir.

Sosyal medya oyunları, sosyal oyun kavramını da beraberinde getirdi. Anlık binlerce kişinin etkişelimli olarak eğlenceli vakit geçirmelerini sağlayan sosyal oyunlara katılımların yüksek olmasının bir diğer nedeni de sosyal medya hesapları sayesinde hızlı bir etkileşime girilebilmesinin sağlanması olarak değerlendirebiliriz.

Sosyal Medya'nın da her platform gibi olumlu ve olumsuz bir çok durumu ortaya çıkmasına olanak sağlamıştır.
Sosyal medya ve internet kullanımın artması,Türkiye'de GSM(Global System for Mobile Communications) sektorünün alt yapı gücünü arttırmayı tetiklemiştir,biz kullanıcılar telefon ve tabletlerimiz çekim gücünün en üst seviye olan  operatörü şeçmeye odaklamıştır,Sosyal medya anlık ve bağlantı kesintisi olmadan kullanma zorunluluğu haline gelmiştir.
Soysal medya ve internet kullanımı ile , SATIŞ ve ALIŞ kavramları ile ticaret orantılı olarak artış göstererek Sosyal Medya bir güç haline gelmiştir,bir çok şirket kuruluşları ürün,marka,tekstil,mobilya gibi pazarlamalarını Soysal Medya gücüne çevirmiş durumdadır.

Bunların yanında sosyal medya pazarlama kavramlarını da ciddi anlamda değiştirdiğini söyleyebiliriz..

Sosyal Medya kullanan insan sayısının artması, yeni pazarlama oluşturmuştur..
Klasik İnternet reklamcılığından farklı stratejilere sahip olsa da kullanılan internet platformu nedeniyle sosyal medya pazarlaması,geleneksel medyada hedef kitleye ulaşım ölçümleri,sosyal medya ve internet pazarlamalarında bu ölçüm nerdeyse birebir yapılabilmektedir. 

Pazarlama iletişimi, akıllı telefonlar, bilgisayarlar, pad cihazları gibi internet ulaşım araçlarıyla çift yönlü ve anlık olarak izlenebilmektedir.Sosyal Medya'nın pazarlamaya getirmiş olduğu ölçülebilirlik, interaktif pazarlama, müşteri ilişkileri gibi çalışma alanlarına bir çok yenilikler getirmiştir.

Popüler Sosyal Medya Ağları

Günümüzde en aktif kullanılan sosyal ağları sizin için derledik.
En popüler sosyal medya ağları arasında, Facebook, Twitter,İnstagram,Snapchat Mesajlaşma ve görüntülü konuşmak için, WhatsApp,Bip,Viper,Tango iş dünyası için Linkedin, Google Plus olarak sıralayabiliriz. 


 

Önceki ve Sonraki Yazılar
YAZIYA YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.